TARIM

Adem: Çiftçinin üretim sermayesi marketlere aktarılıyor

Abone Ol

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Tarım ve Orman Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Niğdeli Siyasetçi Erhan Adem, Tarım Kredi Pazarlama ve Marketçilik A.Ş’ nin sermaye artırımı başvurusuyla ve üreticilere etkisine ilişkin değerlendirmede bulundu.

“ÇİFTÇİNİN KAYNAKLARI İSRAF EDİLMİŞTİR”
CHP Tarım ve Orman Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Erhan Adem basın açıklamasında, “Tarım Kredi Kooperatiflerinin asli görevi olan çiftçiyi desteklemek, üretimi artırmak ve tarımsal sürdürülebilirliği sağlamak iken; bugün gelinen noktada, bu kuruluş maalesef çiftçinin ihtiyaçlarını göz ardı ederek market zincirlerine kaynak aktarma yoluna gitmektedir. Çiftçinin üretim için kullanacağı 2 milyar lira, Tarım Kredi Marketlerin sermaye artırımı için kullanılacak ve tarımsal faaliyetler için çiftçiye geri dönmeyecektir. Tarım Kredi Pazarlama ve Marketçilik A.Ş. ,çıkarılmış sermayesini 500 milyon liradan 2,5 milyar liraya yükseltmek için Sermaye Piyasası Kurulu’na başvuruda bulunmuş, bu sermaye artırımı için gerekli olan 2 milyar liralık nakit kaynağın ise Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği tarafından karşılanacağı açıklanmıştır. Bu kaynağın tamamı çiftçi ortaklarından sağlanan, çiftçinin tarımsal üretim için ihtiyaç duyduğu sermayedir. Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği’ne ait olan bu market zincirine bugüne dek çiftçinin kasasından milyarlarca lira aktarılmasına rağmen, çiftçinin üretimini doğrudan destekleyecek hiçbir katkı sağlanmamış, tam aksine çiftçinin kaynakları israf edilmiştir. ”Dedi.

“TARIM KREDİ MARKETLERİN ASLİ AMACI ÇİFTÇİNİN ÇIKARLARINA HİZMET ETMEKTİR”
CHP’li Adem açıklamasının sonunda, “Açıklamalara göre, yeni sermaye artırımından gelen 500 milyon lira, 2 bin 500 marketin tabela değişimi, personel kıyafetleri ve market iç dizaynına harcanacak. Yani bu kaynağın tamamı yalnızca marketlerin görünümünü değiştirmek için harcanacak. Çiftçinin alın teriyle oluşturulmuş kaynakların bu şekilde amaç dışı kullanılmasını kabul etmek mümkün değildir. Tarım Kredi Marketlerin asli amacı çiftçinin çıkarlarına hizmet etmektir; ancak bu kuruluş, çiftçiden topladığı kaynakları çiftçiyi desteklemek yerine tabela değişimine harcayarak, üreticiye hizmet misyonundan tamamen uzaklaşmıştır. Tarım Kredi Kooperatiflerinin kuruluş amacına dönmesini, çiftçinin ihtiyaçlarına yönelik adımlar atmasını ve kaynaklarını çiftçinin üretimine doğrudan katkı sağlayacak şekilde kullanması gerekir. Çiftçinin hakkı olan bu kaynakların yanlış ve israf dolu kullanımı, tarımsal üretime ciddi zarar vermektedir. Tarım Kredi Kooperatiflerinin, çiftçiyi unutarak ticari işletme gibi hareket etmesine son verilmelidir. ”İfadelerine yer verdi.
(CHP)

{ "vars" : { "gtag_id": "G-815M9GDBNG", "config" : { "G-815M9GDBNG": { "groups": "default" } } } }