SAĞLIK

Hastanede “Akıllı Çağrı Kod Sistemi” tatbikatları gerçekleşti

Abone Ol

Niğde Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde, sağlıkta kalite standartları gereği acil durumlar için kullanılan “Akıllı Çağrı Kod Sistemi” kapsamında Pembe Kod, Mavi Kod ve Beyaz Kod tatbikatları başarıyla gerçekleştirildi. Tatbikatlarla ilgili olarak Hastane Başhekimi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Doğan, yapılan uygulamaların hasta ve sağlık çalışanlarının güvenliği için önemine dikkat çekti.


PEMBE KOD TATBİKATI
Senaryo gereği bir anne, Yeni Doğan Yoğun Bakım Ünitesinde tedavi gören bebeğini taburcu etmek için hazırlık yaparken kimliğini unutup servise geri döndü. Bu esnada fırsattan yararlanan bir şahıs, bebeği pusetle birlikte kaçırmaya çalıştı. Durumu fark eden sağlık çalışanları ve güvenlik ekipleri, 3333 Pembe Kod çağrısını aktif hale getirerek olaya hızla müdahale etti. Hastanenin tüm giriş-çıkış noktaları kapatılırken, güvenlik ekipleri şahsı çıkış kapısında yakaladı. Bebek ailesine teslim edilirken, şahıs emniyet güçlerine bildirildi.
MAVİ KOD TATBİKATI
Bir diğer senaryoda, Nöroloji Servisi’nde tedavi gören bir hastada aniden nefes darlığı ve göğüs ağrısı şikayetleri başladı. Hasta yakınının çağrısıyla durumu fark eden hemşireler, hastanın bilincinin kapalı ve nabzının düşük olduğunu belirledi. 2222 Mavi Kod çağrısıyla acil müdahale ekibi hızla olay yerine intikal etti. Yapılan müdahale sonucu hasta Yoğun Bakım Ünitesine nakledildi. Tatbikat kapsamında sağlık personeli koordinasyon içinde başarılı bir şekilde görevlerini yerine getirdi.


BEYAZ KOD TATBİKATI
Sağlıkta şiddetle mücadele kapsamında gerçekleştirilen Beyaz Kod tatbikatında, Diyabet Polikliniğinde test yaptıran bir hasta yakını, sağlık personeliyle tartışmaya girerek agresif tutum sergiledi. Personelin 1111 Beyaz Kod çağrısını yapması üzerine güvenlik ekipleri hızlıca olay yerine ulaştı. Hasta yakını güvenlik tarafından ortamdan uzaklaştırılırken, sağlık çalışanı hukuki destek alabilmek için gerekli birimlere başvuruda bulundu.
BAŞHEKİM DOĞAN’DAN TEŞEKKÜR
Hastane Başhekimi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Doğan, gerçekleştirilen tatbikatlarla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Hastanemizde Akıllı Çağrı Kod Sistemi ile dahili telefonlar üzerinden 1111 Beyaz Kod, 2222 Mavi Kod, 3333 Pembe Kod ve 4444 Kırmızı Kod tanımlamaları yapılmıştır. Bu sistem sayesinde gerçekleştirdiğimiz tatbikatlarda, olası olumsuzluklara karşı hazırlık seviyemizi değerlendirme fırsatı bulduk. Amacımız, hastalarımızın ve sağlık çalışanlarımızın güvenliğini en üst düzeyde sağlamaktır. Bu süreçte görev alan tüm kalite birimi çalışanlarımıza ve personelimize teşekkür ediyorum.”
Niğde Eğitim ve Araştırma Hastanesi, bu tatbikatlarla hem acil durum senaryolarına hazırlık seviyesini artırmış hem de sağlık çalışanlarının olaylara müdahale kabiliyetini güçlendirmiş oldu.
(Niğde Eğitim ve Araştırma Hastanesi)

{ "vars" : { "gtag_id": "G-815M9GDBNG", "config" : { "G-815M9GDBNG": { "groups": "default" } } } }