Başkan Göktepe: Pazar onların eline geçmiş durumda Başkan Göktepe: Pazar onların eline geçmiş durumda

Niğde’de 112 Acil Çağrı Merkezi bu yılda daha önceki dönemlerde olduğu gibi verileri paylaşırken, asılsız aramalarda azda olsa önceki yıla oranda artış gözlemlendi.
Niğde’de 112 Acil Çağrı Merkezine 2024 yılının ilk 7 ayında toplam 231 bin 785 çağrı yapıldı. Yüzde 58.5 asıllı ve yüzde 41.5 ‘sinin ise asılsız çağrı olduğu bildirildi.
VALİLİK İLK 7 AYLIK VERİLERİ AÇIKLADI
Niğde Valiliği’nden alınan bilgilere göre; 112 Acil Çağrı Merkezine1 Ocak 20024 -1 Ağustos 2024 tarihleri arasında Acil Çağrı Merkezine 231 bin 785 çağrı yapıldı. Bunlardan 135 bin 604’ü gerçek iken 96 bin 181’i asılsız çağrı olarak kayıtlara geçti.
ASILSIZ ÇAĞRILARDA KISMEN ARTIŞ VAR
Gereksiz çağrılar nedeniyle acil çağrıları bekletmek zorunda kalan çağrı merkezi çalışanları ise vatandaşları ikna etmekte güçlük çektiği gözlemlenirken, 2023 yılı Niğde 112 Acil Çağrı Merkezine 9 Mart tarihinden 14 Aralık tarihine kadar gelen çağrıların yüzde 59’e gerekli çağrılar oluştururken yüzde 41’ini ise gereksiz asılsız çağrılar oluştuğu kaydedilmişti. Bu yılın ilk 7 ayında ise bu oran yüzde 41,5 oldu.
2023 YILI VERİLERİ İLE 2024 YILI DEĞERLENDİRMESİ
Niğde 112 Çağrı Merkezi 2023 yılı 9 Mart tarihinden 14 Aralık tarihine kadar 340 bin 656 çağrıdan oluşmuştu. 2024 yılında ise toplam 7 ayda 231 bin 785 çağrı yapıldı.
ASILSIZ ÇAĞRILAR VAKALARA ULAŞIMI ENGELLİYOR
Gereksiz aramalar ve asılsız çağrılar yüzünden 112 hattı meşgul edilince acil vakalara ulaşımı engelleniyor. Bu kişiler hakkında kabahatler kanununa göre idari para cezası uygulanıyor.
(Dahi GEDİK)

Editör: Niğde Haber