EKONOMİ

Niğde’den Türkiye’ye, Çiğköftede Rıdvan Usta Markası

Abone Ol

Niğde doğumlu “Çiğköfteci Rıdvan Toprak” markası ile tanınan Rıdvan Toprak, çiğköfteye olan sevgisini önce hobiye, ardından ulusal çapta büyüyen bir işletmeye dönüştürdü.
1989 yılında Niğde’de doğan, 4 çocuk babası Rıdvan Toprak, işine duyduğu tutku ile sektörde fark yaratmayı başardı.
2016 yılında açtığı ilk çiğköfte dükkânının ardından bugün 30 bayiliğe ulaşan önemli bir zincire dönüştü. Başta Niğde olmak üzere Adana, Mersin, Aksaray, Ankara, Eskişehir ve İstanbul gibi büyük illerde tabelalarıyla varlık gösteren Toprak, “Türkiye’nin en bol cevizli çiğköftesini yapan firma” olduklarını iddia ediyor. Rıdvan usta ayrıca, çiğköftenin verdiği Mutluluğun çikolatadan daha büyük olduğunu da söyledi.


LEZZETTE MARKA DA NİĞDE’DE DOĞDU
Niğde’den doğan bu lezzet hikayesi, Rıdvan Usta’nın liderliğinde büyüyerek Türkiye’nin dört bir yanına yayılmayı sürdürüyor. Hem yeni tatlarla fark yaratmaya hem de sosyal sorumluluk projeleriyle topluma katkı sağlamaya kararlı olan bu işletme, lezzet tutkunlarının vazgeçilmezi olmaya devam ediyor.
ÇİĞ KÖFTEDE İLKKEZ ELMA KULLANAN İSİM OLDU
Rıdvan usta ayrıca Türkiye’de ilk kez yapılan ve yerel ürünler arasında bulunan elma ile “elmalı çiğ köfte” ürünüyle 4. Niğde Gastronomi Festivalinde de adından söz ettirmeyi başarı.SUSHİ ÇİĞKÖFTE: YENİLİKÇİ SUNUMLARIN ÖNCÜSÜ
Toprak, 2017 yılında Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek “sushi çiğköfte” sunumunu müşterilere tanıttı.
Bu sıra dışı yenilik, klasik lezzetlere ilginç bir bakış açısı kazandırdı ve sektörde fark yaratmalarını sağladı. Menülerinde ayrıca, kendi yöresel kültürlerine atıfla “elmalı çiğköfte” gibi yenilikçi ürünler de yer alıyor.
“ÇOCUKLARIMIN YEMEDİĞİ HİÇBİR ÜRÜNÜ SATMAM”
Her geçen gün kendini geliştirmeyi amaçladığını belirten Toprak, “Çocuklarımın yemediği hiçbir ürünü satmam” diyerek kaliteye verdiği önemi vurguluyor.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖNCELİKLİ VİZYON
Rıdvan Usta’nın iş felsefesi müşteri memnuniyeti üzerine kurulu. Çocukların dahi başka yerden alınan çiğköfteyi kabul etmemesi, onun en büyük motivasyon kaynağı. Toprak, müşterilerden aldığı en güzel geri dönüşlerden birini şu sözlerle anlatıyor: “Bir aile, başka yerden çiğköfte aldığında çocuklarının yemediğini, sadece bizim çiğköftemizi severek tükettiklerini söyledi. Bu, benim için en büyük mutluluk.”

KÜÇÜK ŞEHİRDEN BÜYÜK HEDEFLERE
Niğde’den çıkıp Türkiye geneline yayılmayı hedefleyen Toprak, büyük şehirlerde bayilikler vermeye devam ediyor. Ancak küçük bir şehirden çıkmanın zorluklarını da yaşayan girişimci, “Niğde’de iş yapmak Türkiye’nin büyük şehirlerinde var olmaktan daha zor” diyerek bu süreçte karşılaştıkları güçlükleri dile getiriyor.

NİGAMUD DERNEĞİ VE SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI
Toprak, sosyal sorumluluk projelerini de işinin bir parçası haline getirmiş durumda. Bu kapsamda Niğde’de faaliyet gösteren NİGAMUD Derneği’nin yönetiminde yer alarak hem firma hem şahıs olarak aktif çalışmalara katılıyor.
“HAYAL ETTİĞİNİZ İŞİ YAPMAYI ERTELEMEYİN” DEDİ VE ŞUBELEŞTİ
Rıdvan Toprak, 2024 yılı itibarıyla kurumsal bir yapıya geçmeyi ve tüm Türkiye’de bayilikler ile büyümeyi planlıyor. Genç girişimcilere de cesaret verici tavsiyelerde bulunarak, “Hayal ettiğiniz işi yapmayı ertelemeyin. Geçen her gün sizi o hedefinizden uzaklaştırır” diyor.

“ÇİĞKÖFTENİN VERDİĞİ MUTLULUK ÇİKOLATADAN DAHA BÜYÜK”
“Çikolata mutluluk veriyor diyorlar, ama bence çiğköftenin verdiği mutluluk daha büyük” diyen Rıdvan Toprak, bu sevgi sayesinde işini tutkuyla sürdürüyor. Başka bir sektörde çalışmak yerine hep gıda işinde kalmak istediğini belirten Toprak, “Çiğköfte işi beni mutlu ediyor” sözleriyle mesleğine olan bağlılığını ifade ediyor.
(Çağlar TUNCER/ÖZEL HABER)

{ "vars" : { "gtag_id": "G-815M9GDBNG", "config" : { "G-815M9GDBNG": { "groups": "default" } } } }