Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Kulübü tarafından düzenlenen Meclis Simülasyonu etkinliği, üniversite öğrencilerine uluslararası politika süreçlerini deneyimleme fırsatı sundu. “Türkiye, İsrail ile Ticaret İlişkilerini Kesmeli mi?” başlığı altında gerçekleşen simülasyon, yoğun bir katılımla tamamlandı.
ETKİLEYİCİ AÇILIŞ KONUŞMASI
Etkinlik, Uluslararası İlişkiler Kulübü Başkanı Muhammet Berke Koç’un yaptığı açılış konuşmasıyla başladı. Koç, konuşmasında etkinliğin temel amacını şu sözlerle ifade etti: “Amacımız, katılımcılara gerçek bir meclis deneyimi sunarak politik süreçleri anlamalarını sağlamak. Fikirlerin özgürce paylaşıldığı ve farklı bakış açılarına saygı duyulan bir ortam oluşturmayı hedefliyoruz.”
Koç ayrıca, etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçen tüm yönetim kurulu üyelerine, akademisyenlere ve üniversitenin diğer birimlerine teşekkür etti.
FARKLI GÖRÜŞLER MASAYA YATIRILDI
Simülasyon sırasında katılımcılar, Türkiye ile İsrail arasındaki ticaret ilişkilerinin kesilmesi ya da devam etmesi yönünde argümanlarını sundular. Demokratik değerlerin ön planda tutulduğu oturumlarda, katılımcılar eleştirel düşünme becerilerini geliştirirken farklı perspektiflerden bakış açıları kazanma fırsatı buldu. Tartışmalar, yalnızca akademik bir etkinlik olmanın ötesine geçerek, diplomatik problemlere çözüm önerileri sunma açısından da önemli bir platform oluşturdu.
KAPANIŞ VE TEŞEKKÜR
Etkinlik sonunda konuşan Muhammet Berke Koç, katılımcılara teşekkür ederek şunları söyledi: “Bugün burada ortaya koyduğunuz enerji, daha iyi bir dünya inşa etmemiz için hepimize ilham verdi. Katılımınız ve katkılarınız için teşekkür ederim.”
ÖĞRENCİLERE KATKI SAĞLAYAN ETKİNLİKLER DEVAM EDECEK
Bu tür etkinliklerin öğrencilerin politik süreçleri daha iyi kavramalarına, çözüm odaklı düşünmelerine ve farklı görüşlere saygı duymalarına olanak sağladığı bir kez daha görülmüş oldu. Uluslararası İlişkiler Kulübü, gelecekte de benzer etkinliklerle öğrencilerin gelişimine katkı sunmaya devam edeceğini belirtti.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde gerçekleştirilen bu simülasyon, özgür düşüncenin ve tartışmanın önemini bir kez daha gözler önüne sererken, katılımcılar ve izleyiciler için ilham verici bir deneyim olarak kayıtlara geçti.
(Çağlar TUNCER)